رکورددار شکایت در صنعت بیمه

طبق آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی، تعداد شکایات بیمهای در سال جاری ۱۵ درصد رشد داشته است. شرکتهای بیمه دانا (۱۸.۱۵ درصد)، ایران (۱۱.۹۵ درصد) و آرمان (۱۱.۸۷ درصد) بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص دادهاند. بیمه شخص ثالث با ۴۴.۵ درصد بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داده است. همچنین، شرکت بیمه تجارتنو با ۶۲ درصد بیشترین رشد شکایات را داشته است. متوسط زمان پاسخگویی به شکایات ۱۲ روز بوده که بیمه حکمت صبا با ۴۲ روز بیشترین زمان پاسخگویی را داشته است.
بیمه مرکزی از سال 1393 با راهاندازی سامانه پاسخگویی به شکایات، گام مهمی در جهت شفافسازی و بهبود خدمات بیمهای برداشته است. اکنون با طراحی سامانه جدید، این سامانه با هدف تسهیل و تسریع در رسیدگی به شکایات بیمهگذاران ارتقا یافته است. این سامانهها در قسمت میز خدمات الکترونیک پورتال بیمه مرکزی (www.centinsur.ir) در دسترس عموم قرار دارند


